وبینار با موضوع کرونا و آینده آموزش با سخنرانی دکتر محمدشریف ملک زاده
نظام آموزشی ما نتوانسته محصولاتی عرضه کند که در موقعیت های گوناگون از طریق ابداع و نو آوری به تولید دانش و تکنولوژی مبادرت کند و مشکلات اقتصادی و فرهنگی را حل کند
دانش آموزان و دانشجویان فقط یادگیرنده نباید باشند بلکه باید خالق دانش هم باشند.
فناوری اطلاعات در آموزش محدود به بکارگیری سخت افزار و نرم افزار نیست بلکه تغییر فرهنگ یاد دهی و یادگیری لازمه فناوری اطلاعات است.
در سیستم آموزشی متناسب با هزاره سوم ؛ هدف فقط یادگیری محتوا نیست بلکه پرورش دادن دانش آموزان و دانشجویان به عنوان افراد نقاد ؛ خود رهبر ؛ متفکران مشارکت جو و یاد گیرنده است.
نظام آموزشی ما برای استفاده از شالوده ابزارهای فناوری اطلاعات باید چهار اولویت را در نظر بگیرد
اول : بررسی نیاز به استفاده از ابزارهای ارتباطاتی در قالب یک سند راهبردی برای ۳۱ استان
دوم : تنظیم فناوری های مناسب
سوم: توجه به آموزش های فنی
چهارم : بررسی نیاز های مربوط به ایجاد زیر بناهای ارتباطاتی منسجم
در این دوره که عصر دانایی و دانش محوری است. هر دولتی باید به تدوین برنامه اجرایی جهت حمایت کاربرد فناوری های نوین با هدف ارتقا در مدارس و مراکز آموزشی و پژوهشی اقدام نماید.